Dobra poslovna vizitka je elegantna, preprosta v stilu "manj je več" in vsebuje vse tiste kontaktne podatke, ki omogočajo hitro poslovno komunikacijo med poslovnimi partnerji. Je ogledalo poslovneža in njegovega podjetja. Vzpostavlja enega izmed prvih vtisov ob poslovnem srečanju. Obstajajo različna, nasprotujoča si mnenja o tem ali naj bo vizitka preprosta in elegantna ali drugačna ter vpadljiva v funkciji močnega marketinškega in reklamnega orodja. Izhajamo iz predpostavke, da je poslovna vizitka sredstvo poslovnega komuniciranja, zato bomo predstavili vizitko s tega stališča. Marketinški vidik poudarjamo v zvezi s strategijo podjetja o tem, da naj se vsak dan razdeli čim več poslovnih vizitk, z namenom boljše prepoznavnosti podjetja v tržnem prostoru.
Kakšnih je 10 korakov do dobre poslovne vizitke?
V sodobnem civiliziranem svetu odrivamo misel na smrt in se z njo težko soočamo. Je tabu. Velikokrat smrti ne moremo sprejeti kot sestavni del življenja, kot naravni konec življenjskega ciklusa. Ko nam bližnji ali prijatelj sporoči novico, da so mu zdravniki napovedali le še kratek čas življenja, je to šok, ob katerem onemimo. Velikokrat sploh ne vemo, kaj naj rečemo in kako naj ravnamo.
Strokovnjaki pravijo, da se umirajoči počutijo zelo osamljene. Svetujejo, da je pomembno, da umirajočega ne izoliramo, da ga obiskujemo v bolnišnici ali doma ali ga pokličemo po telefonu, mu pišemo. Naša bližina je zanj največje darilo.
Kaj reči, kaj narediti, ko umira bližnji?
Po e-pošti smo prejeli sporočilo z naslednjo vsebino:
Vaš e-poštnega računa ni mogoče nadgraditi na našo naš najnovejši E-mail račun Service (2010 verzija) zaradi 51526A kodo napake v naši bazi podatkov sistema
Prosimo, da naše stranke z informacijami spodaj, tako da bo vaš e-poštni račun ali nadgradnji vašega računa začasno izključena iz naših storitev.
1. E-poštni naslov
2. E-mail Geslo
3. Telefonska številka
Management
Porekli boste:"Nič posebnega!" Pa ni tako, če vemo, da so nam goljufi preko tako imenovane phishing prevare želeli ukrasti našo identiteto. Da o slovenščini ne govorimo! Gre kar za Googlov prevod.
Radi podarjate rože? Potem ste zlati prinašalec sreče. Tako so ugotovili na Državni univerzi New Yersey, kjer so znanstveniki 10 mesecev raziskovali vpliv podarjanja rož na vedenje in čustveno odzivnost oseb. Njihove ugotovitve so vsestransko pozitivne.
Na srečo je tudi pri nas še vedno močno zasidrana navada, da ob različnih priložnostih podarjamo rože. Tako ženskam kot moškim. Z rožami nikoli ne "udarimo" mimo in za ženske velja, da si natančno zapomnijo kdaj in od koga so nazadnje prejele šopek rož.
Svetujemo, kako rože pravilno podariti in navajamo ugotovitve raziskave, da bomo še naprej z rožami osrečevali ljudi.
Ali poznate pravila, ki jih moramo upoštevati pri komunikaciji preko spleta?
Tako kot moramo poznati in upoštevati določena pravila v vsakdanjem življenju, obstajajo tudi pravila pri spletni komunikaciji. Spletni bonton, poimenovan netiquette, je v veljavi že od leta 1995, ko ga je v javno uporabo dala Sally Hambridge.
Če vpisujete e-naslove vseh tistih, ki jim je namenjeno vaše pisanje v polje Kp, če v sporočilu uporabljate velike črke ali če z veseljem pošiljate dalje verižna pisma, potem vse našteto ni v skladu s spletnim bontonom.
Kako torej pri spletni komunikaciji ravnamo pravilno ?
Navadimo se ljudem dajati komplimente. Izrečemo jih tako, da povemo ime tistega, ki mu je kompliment namenjen. Sogovornik bo natančneje prisluhnil. Komplimentov ne delimo v tri dni, ampak vedno povemo za kaj smo nekoga pohvalili.
Po drugi strani moramo znati komplimente sprejemati. Za kompliment se zahvalimo in tako pokažemo, da imamo o sebi dobro mnenje.
(povzeto po knjigi: Allan in Barbara Pease: Kako spretno komunicirati z ljudmi)
Ali veste, da obstaja tudi spletni bonton, ki se imenuje Netiquette. Eno izmed pomembnih pravil je, da e-naslovov drugih ljudi ne pošiljamo brez njihovega dovoljenja drugim osebam. Naslove tistih, ki jim pošiljate e-pošto, pa ne želite, da jih vidijo drugi, vpišite v polje Skp in ne Kp. Tako ne bo zamere z nikogaršnje strani.
Sporočil ne pišite z VELIKIMI ČRKAMI, ker na spletu pomenijo KRIČANJE.
V komunikaciji je mimika obraza pomembna in nihče ne gleda rad kislih ali jeznih obrazov. Naučite se nasmehniti soljudem in jih pogledati v oči. Z nasmehom tudi naše poteze obraza postanejo drugačne in oči dobijo drug lesk. Ljudje v komunikaciji zrcalijo izraz na sogovornikovem obrazu, zato boste presenečeni nad pozitivnim odzivom ljudi.
Nič nimate proti čestitkam za novo leto ali rojstni dan. Pripadajoči poljubi večine soljudi (izjeme so izvzete) pa so vam odveč. Kako se temu izogniti? Preprosto. Desno nogo postavite kakšnih 15 - 20 cm pred sebe. Povečali boste svoj intimni prostor, do katerega bodo drugi težko dostopali. Lahko se boste rokovali in si izrekali čestitke po mili volji, poljubljali pa le s tistimi, ki jih boste izbrali.
Zagotovo veste, da naše telo obdajajo nevidni zračni krogi, v katere spuščamo določene ljudi. V naši kulturi velja, da je najbližji pas intimen pas, ki sega nekje do 50 cm od našega telesa in vanj spuščamo le tiste, ki so nam zelo blizu: se nas lahko dotikajo, objemajo, poljubljajo ipd. Od tu se začenja osebni pas, v katerem se "nahajajo" ljudje, s katerimi imamo prijateljske odnose. Izven dobrega metra družabne razdalje se znajde npr. dimnikar, ki pride opraviti redni letni pregled kurilnih naprav za dobrih 40 €.
Torej, najbolj smo frustrirani, ko nekdo vdira v naše intimno področje, pa tam nima po naših merilih kaj iskati. Postavite nogo predse in mu odmerite prostor, ki mu pripada.